18 gru 2013

Zielono mi, czyli koktajl z natki pietruszki ;)


Na początku winna Wam jestem przeprosiny, za tak rzadko pojawiające się wpisy na moim blogu. Muszę przyznać, że ostatnio doba ma zdecydowanie za mało godzin. Nie mogę się wyrobić z niczym na czas. ;/ Całe szczęście, że już niedługo kilka dni przerwy :) Jak Wasze przygotowania do świąt? :D

W dzisiejszym poście opiszę zbawienne działanie koktajlu z natki pietruszki. Ostatnio zaczęłam dość intensywne treningi, dlatego potrzebowałam czegoś naturalnego i bogatego w witaminy. Tak trafiłam na koktajl z natki pietruszki. :) Oprócz fantastycznego, zielonego koloru (nadzieja :D), to prawdziwa bomba witaminowa.

"zielony tytan"

Przepis jest bardzo prosty. Potrzebujemy:
  • pół pęczka natki pietruszki
  • sok z cytryny
  • 1-2 banany*
  • miód
  • woda mineralna    
*Tak naprawdę obojętne jest jakie owoce dodacie. Śmiało możecie dodać swoje ulubione owoce :) Równie dobrze nada się awokado, pomarańcze, truskawki czy kiwi.



Natkę pietruszki myjemy, dodajemy banany (lub inne owoce), sok z cytryny i miód. Wszystko wrzucamy do blendera. Całość miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Dodajemy wodę mineralną (nie jest to konieczne) i znów miksujemy, do czasu, kiedy uzyskamy pianę (piękny, pistacjowy kolor :)). Całość przelewamy do szklanek i gotowe. :P

A oto i główny bohater :)
(Przepraszam, za jakość zdjęcia, ale  robione było na szybko)

Warto wspomnieć, jak bogata jest nać pietruszki w różne witaminy. Już dwie łyżki świeżej natki dostarczają organizmowi prawie 100% dziennego zapotrzebowania na witaminy: C, B1, B2, kwas foliowy, PP, E, A. Ciekawy jest fakt, że natka pietruszki zawiera bardzo dużo soli mineralnych min: potas, magnez, siarka, wapń, żelazo, krzem i kobalt. Jak sami widzicie natka pietruszki zasługuję na miano "zielonego tytana" (no dobra, może to nie jest jakaś oryginalna nazwa, ale mnie się podoba. :D).

Mam nadzieję, że nie zniechęca Was fakt, że koktajl robiony jest na bazie natki pietruszki (moi znajomi nie są zachwyceni, kiedy proponuję im, właśnie ten koktajl do picia. No cóż, ich strata ;P) Na początku sama nie mogłam się skusić, ale uwierzcie mi, że wcale jej nie czuć. Jest to świetny, wzmacniający i odżywczy napój. :)




A jakie Wy lubicie koktajle? Macie swoje sprawdzone przepisy?

30 komentarzy:

  1. Uwielbiam koktaile :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Ale koktajl z natki pietruszki jest moim numerem jeden :D

      Usuń
  2. jest najlepszy na kaca ;) ale dla zdrowia też warto pić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć ;P Na pewno skorzystam :D

      Usuń
  3. wygląda smacznie ,ciekawa jestem jak smakuje ;p

    http://marttfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje zaskakująco dobrze ;) Sama się przekonaj :P

      Usuń
  4. Niestety nie lubię pietruszki;p Ja najbardziej lubię zwykły koktajl truskawkowy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta pietruszka też trochę przeraża, no ale może kiedyś się przemogę i spróbuję :P Ta ilość witamin mnie zachęca ;)

      Usuń
    2. Koktajl truskawkowy-jak najbardziej na tak! :D

      Usuń
  5. Ciekawy przepis! Musisz być bardzo odważna ;) Ja nadal bałabym się spróbować czegoś zielonego do picia. Jednak preferuję takie typowe owoce: banany, truskawki - uwielbiam je zmiksować i wtedy wszystko jest takie świeże i pyszne, same witaminki ;) Sympatycznie u Ciebie, obserwuję i zapraszam do mnie, może znajdziesz coś dla siebie ;) Wesołych Świąt! :)

    Buziaki i uściski,
    Marentora :)
    www.marentora-everdream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czego się nie robi dla zbawiennego działania tego koktajlu ;)

      Usuń
  6. Musi być niesamowicie zdrowy, bo natka pietruszki to bomba witaminy C

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam na nowy post i dodaję do obserwowanych :))

    http://kappa-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za smakiem pietruszki, ale wygląda smakowicie! ;)
    ja uwielbiam koktajle owocowe, głównie kiwi z bananem i jogurtem lub banan i kawa ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze w te święta! Powodzenia w blogowaniu, oraz systematyczności, bo wiem po sobie, że z tym zawsze jest problem :*
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Malwina :*
    PS. Koktajl wygląda mega apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  10. This is some useful material. It took me a while to unearth this site but it was worth the time. I noticed this website was buried in bing and not the number one spot. This weblog has a lot of decent stuff and it doesnt deserve to be burried in the searches like that. By the way I am going to save this weblog to my list of favorites.
    Boome Rang19 Games

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam truskawkowe ale tez tez sie niezle zapowiada! Ide zaraz testowac :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię takie wytwory na pewno jest to bomba witaminowa!!! Super <3

    zapraszam na rozdanie
    www.lukaszmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam koktajle mniaam :>>
    Obserwujemy? jak tak to daj znać :*
    http://aloohaparadise.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmmm... Ide do sklepu kupić natkę i zaraz robię, muszę sama wypróbować ! Obserwuje ! > quesslove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. pytałaś czy obserwujemy, jasne ;) ja już teraz twoja kolej :)
    stylofthemostimportant.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa jestem smaku tego koktajlu :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mmmm pysznie! Prowadzisz naprawdę rewelacyjny blog, piszesz ciekawe tematyczne posty, dodajesz magiczne zdjęcia i jesteś przede wszystkim piękna– czego chcieć więcej? Z chęcią obserwuję (GFC) I czekam na więcej!

    Pozdrawiam,
    Katherine Unique


    OdpowiedzUsuń
  18. Już wiele pozytywnych opinii słyszałam na temat koktajlów z natki i do tej pory jakoś nie zdążyłam spróbować... ale w tym roku to moje nowe postanowienie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja lubię z bananów lub truskawek :D
    obserwujemy? daj znać! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takiego koktajlu jeszcze nie próbowałam, a chętnie to nadrobię w najbliższym czasie. Moim ulubionym jest koktajl z bananów z dodatkiem siemienia lnianego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja wolę koktajle z samych owoców :)

    Obserwujemy? agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń